دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان مطرح کرد :

تحمیل هزینه مضاعف به مردم برای تهیه نقشه تفکیکی ساختمان

پورحاجت ، دبیر کانون سراسری انبوه ‌سازان با اشاره به این که تهیه نقشه تفکیکی ساختمان وظیفه ثبت اسناد است نه سازمان

کد خبر: 960529007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ مرداد ۹۶ - ۸:۰۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، پورحاجت ، دبیر کانون سراسری انبوه ‌سازان با اشاره به این که تهیه نقشه تفکیکی ساختمان وظیفه ثبت اسناد است نه سازمان تحمیل هزینه مضاعف به مردم برای تهیه نقشه تفکیکی ساختمان

تحمیل هزینه مضاعف به مردم برای تهیه نقشه تفکیکی ساختمان

تحمیل هزینه مضاعف به مردم برای تهیه نقشه تفکیکی ساختمان

تحمیل هزینه مضاعف به مردم برای تهیه نقشه تفکیکی ساختمان

‌های نظام مهندسی، بیان کرد:‌ به علت تفاهم سازمان ثبت اسناد و نظام مهندسی مردم برای تهیه نقشه ‌های تفکیکی ساختمان باید هزینه‌ های مضاعفی را پرداخت کنند.

پور حاجت ادامه داد: مطابق با تفاهم سازمان نظام مهندسی و سازمان ثبت اسناد، تهیه نقشه‌ های تفکیکی ساختمان اعم از مساحت،‌ پارکینگ ‌ها،‌ انباری ‌ها و… را مهندسین نظام مهندسی انجام می ‌دهند.
پور حاجت با تاکید بر این ‌که این اقدام غیرقانونی است، عنوان کرد:‌ ۳ سال پیش دیوان عدالت اداری این موضوع را بررسی کرد و رای به ابطال تفاهم مذکور داد.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان  با یادآوری این‌ که علی‌ رغم این رای هم چنان سازمان ثبت اسناد وظیفه تهیه نقشه‌ های تفکیکی ساختمان را به مهندسین تفویض کرده است، تصریح کرد:‌مردم برای دریافت این خدمات باید دو بار هزینه پرداخت کنند، یک بار به سازمان نظام مهندسی و یک بار هم به سازمان ثبت اسناد.

وی خاطر نشان ساخت:‌با استناد به قانون، مسائل مربوط به نقشه ‌برداری حاکمیتی بوده و قابل تفویض نیست، ولی متاسفانه هیچ کدام از این سازمان‌ ها به قانون تمکین نکرده و در این بین مردم بلاتکلیف هستند.

در حال حاضر مالکان برای تهیه نقشه تفکیکی ابتدا باید به سازمان ثبت اسناد مراجعه کرده تا این سازمان آن ها را به سازمان های نظام مهندسی ساختمان ارجاع دهد و کارهای مربوطه طی روندی نسبتا  طولانی انجام گردد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مرداد ۹۶
1013 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0